Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

måndag, september 04, 2006

På iskallt uppdrag i SSU


Jag satt just och skummade igenom dagens Aftonbladet. Tidningens största humorinslag var att folkpartiets ungdomsförbund LUF:s presssekreterare har spionerat på SSU i syfte att snoka reda på deras planer för valkampanjen. Visst, det var väl rätt larvigt gjort av LUF:arna, men min reaktion blir inte mycket mer än en ointresserad axelryckning. Hade vi levt i en perfekt värld, med ett perfekt fungerande demokratiskt system så hade det kanske varit lite bekymrande. Men vi lever inte i en perfekt värld, och vår demokrati är som en schweizerost. Då händer sådant här, och upprördheten som Niklas Sörman, ombudsman för SSU Skaraborg, visar upp tyder på en närmast rörande naivitet. Jag ber att få hälsa Niklas välkommen till oss andra som befinner oss i verkligheten med spioneri, svartlisning,(s)ÄPO och korruption.
//Trotten

1 Comments:

Blogger Trotten said...

Så här i efterhand så känns den här artikeln lite väl cynisk. Nåja, jag låter den ligga kvar iaf :D

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home