Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

söndag, augusti 27, 2006

Pest eller kolera

Känns lite som om jag har försummat bloggen på sistonde... jag ber om ursäkt. Men jag har helt enkelt inte kännt mig inspirerad. Men nu, så här ett par veckor innan valet, så fullständigt VÄLLER inspirationen över mig. Moderater, sossar och ett antal mer eller mindre bisarra småpartier slåss om våra röster i riksdagsvalet med osmakliga propagandaknep och billiga mediaspektakel. Egentligen så får man bara lust att vända ryggen åt spektaklet och stanna hemma 17 september, men den risken vill jag inte ta. Det är för mycket som står på spel, och när jag ser jättebebisen Reinfeldts självbelåtna flin på teve så blir jag uppriktigt rädd. Seriöst jävla rädd! Borgarna är mer eniga än på länge samtidigt som sossarna, vänsterpartiet och miljöflummarna mest verkar vara förvirrade. Nu ska man ju inte ha några illusioner om att (s) och deras samarbetspartier skulle göra speciellt mycket för arbetarklassen, men det finns trots allt grader i helvetet. Att, som vissa inom vänstern gör, argumentera för röstskolk för att "det ändå inte förändrar någonting, kapitalismen finns kvar ändå", är ingenting annat än elitistiskt teorirunkeri! Visst, revolutionen kommer inte närmare vid en (s)-seger, och det spelar ingen roll om det är (m) eller (s) som privatiserar våra tandläkare. Men borgarna kommer gå hårdare fram. Att dom idag säger sig vara anhängare av en stark välfärdsstat, är ingenting annat än rena lögner. Dom kommer till en början gå lite mjukt fram i slakten av den offentliga sektorn och sen PANG! en veritabel massaker! Allt ska bort!
Så jag tänker i alla fall rösta rött i år, och hoppas du också kommer göra det. Håll för näsan och rösta på det minst dåliga alternativet. I vilket fall som helst så är det på gatorna och arbetsplatserna som den riktiga kampen om framtiden äger rum, och den kampen hoppas jag att du kommer delta i.

//Trotten

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra rutet Erik! Det var väl ett bra och kul inlägg i valdebatten. Håller med dig om det mesta...!/C

8:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home