Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

söndag, juni 18, 2006

Fem år sedan Göteborgskravallerna



Jag måste ju naturligtvis på något sätt ge min syn på händelserna runt EU-toppmötet i Göteborg 2001. Men det känns nästan lite dumt. Jag var ju inte ens där. Och det finns många som var där och har mycket mer att säga än mig. Som punkaren jag träffade en gång som blev biten av en polishund när han satt i en park och njöt av solen, eller som en kille jag känner som fick sitta inträngd på ett torg i flera timmar eller som min partikamrat som blev väckt mitt i natten och hotad av en polis med k-pist. Vissa av dom har redan berättat mycket i ämnet. Men än finns det många frågor som inte fått sina svar. Men jag är övertygad om att hela sanningen kommer fram förr eller senare, för det gör den alltid. Och då kommer Persson, Bodström, Bush och många fler få en hel del att förklara. Kalla mig konspirationsteoretiker om ni vill, men av någon anledning tror jag dom jävlarna döljer något för oss...

2 Comments:

Blogger Trotten said...

huh... snacka om bakfylle-inlägg... aja, jag låter det vara kvar.

1:42 fm  
Blogger Anders_S said...

Det rä klart dom döljer nåt för oss. En hel massa. Läs Hans Abrhamssons kommande bogk så får du se. I väntan på den kan man läsa dokumenten på min hemsida. DÄr finns ett där Hans berör samma sak som i boken. På engelska tyvärr.

http://www.zaramis.nu/goteborg/

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home