Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

måndag, december 18, 2006

Vem blir Sveriges Bästa Rövslickare?


Jag kollade nyss igenom mina gamla inlägg och såg till min förfäran att jag hade missat att kommentera moderaternas fantastiskt roliga tävling om vem som är "Sveriges bästa arbetare". Jag ber om ursäkt för detta, samtidigt som jag inte kan begripa hur det kan ha gått flera veckor sedan bomben släpptes tills jag äntligen kom på att det förtjänar en kommentar. Moderaterna har alltså, i sin totala brist på självdistans, lanserat en tävling där man ska kora Sveriges allra bästa arbetare. Och denne lycklige(?)proletär kommer som "pris" få en middag med arbetsmarknadsminiser Sven Otto Littorin. Vilket jävla pris... jag skulle gärna arbeta stenhårt och slicka tjogvis med röv för att slippa få min matlust förstörd av arbetsmarknadsministern. Borgarna verkar inte fatta hur jävla löjliga dom gör sig. Precis samma löjliga jippo har förekommit förrut, men då med namn som "Östtysklands bäste arbetare" eller "Sovjetunionens bästa arbetare". Om man inte hade varit en obotlig cyniker så hade man blivit förvånad över att regeringen väljer att beblanda sig med hårdföra diktaturer i östeuropa... Sen så är det väl ingen som förväntar sig att denne Sveriges Bäste Arbetare kommer bli en vanlig schysst snubbe som gör sitt jobb för att ha råd med mat, hyra och julklappar till barnen, men samtidigt inte frivilligt tar emot för mycket skit från arbetsgivaren. Om jag känner mina moderater rätt så kommer denne vara någon sjukt duktig liten moderatjävel som jobbar över utan ersättning, skvallrar för chefen om någon på jobbet försöker vila upp sig lite och som mer än gärna skulle agera svartfot vid en strejk. Allt för att kanske eventuellt få några kronor extra på lönekontot. När väl den lycklige vinnaren visas upp för media så kommer vi få ett av dom få tillfällen när jag tycker att det skulle vara berättigat med lite arbetsplatsmobbing.
//Trotten

3 Comments:

Blogger Knapsu said...

Jag tror att Carl-Henrik Svanberg blir "Årets arbetare"

11:16 fm  
Blogger Fredrik Lindholm said...

Fattar Moderaterna inte att de har vunnit valet?

9:18 em  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home