Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

fredag, december 15, 2006

Snart är det jul


Jajamensan, nu är det inte långt kvar till julafton. Och även jag, med min "what ever"-attityd till det mesta, har börjat känna av julstressen. Jobbigt som fan, har en hel lång lista med folk som jag ska panik-köpa julklappar till när jag får pengar den tjugonde. Och så har vi julstädningen... och julmaten... Fy fan. Jag hatar julmat. Men ska det vara julstämning så ska det. Av någon anledning så brukar det alltid kännas värt det. Och alla vi sanna proletärer får oss en paus i julaftonens frosseri i komersiellt och religiöst trams vid 19-tiden när Sagan Om Karl-Bertil Jonssons Julafton börjar. Revolutionär propaganda direkt efter Kalle Anka, på bästa sändningstid! Alltid nåt att glädja sig åt, även efter man har passerat den åldern då man fick roliga, istället för "nyttiga", julklappar (Jag har inte fått en bilbana sen jag var 8 år!).

//Trotten