Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

söndag, december 17, 2006

Åsså var det det där med knugen...


Jag läste nyligen en artikel i en tidning som handlade om att det var såååå förfäääärligt att någon hjälte till journalist råkade "dua" kungen. Det gör mig illamående. Varför i helvete får man inte säga du till någon inavlad idiot som endast har lyckats med bedriften att födas i rätt familj? Jag mår illa när jag läser om vissa människors och medias kryperier för det gamla otidsenliga spektaklet som kallas kungahuset. Fy fan för Henrik Schultz, Rickard Sjöberg, Skurt(!) och alla dessa underdåniga knähundar som kryper för kungen, hans fula fru och bortskämda barn bara för att dom har titeln "kunglighet" på körkortet. Den där knähundsmentaliteten gör mig illamående. Kungafamiljen symboliserar ett barbariskt system som bygger på diktatur, förtryck och en patetisk avgudadyrkan av personer som tror sig vara bättre än alla andra. När ska kungen och andra högdjur inse att dom sitter där dom sitter pga. att vi, folket, tillåter dom att sitta där. Dom är våran gisslan, och då kan dom väl för fasen visa oss lite respekt och tacksamhet för att vi låter dom leva. Om jag mot all förmodan skulle befinna mig på Östermalm och råka möta något av dom bortskämda kungabarnen så förväntar jag mig att dom ska visa mig den patetiska underdånighet som dom förväntar sig att alla andra ska visa dom. Men det är väl en naiv förhoppning antar jag.

//Trotten