Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

tisdag, januari 09, 2007

Ständigt denne Bildt


Vår aristokratiske utrikesminister blev nu i dagarna anmäld för korruption pga. av sina intressen i det ryska oljebolaget Vastak Nafta. Jag kan inte säga att jag är särskilt påläst om just den här skandalen ("Bildtgate"?), och vet inte särskilt mycket mer än vad jag har fått veta genom att ögna igenom ett par artiklar om händelsen. Men jag måste i alla fall dela med mig av mina högst oprofessionella och reflexmässiga slutser av hela affären: Det skulle förvåna mig mycket om karln inte är korrumperad! På den nivån finns det inga ideal högre än pengar. Vår utrikesminister kommer från en kultur där etik heter buisness, moral heter mygel och där roffarmentalitet är den främsta dygden. En kultur som kommer innebära slutet för vår värld om vi inte gör något drastiskt.
//Trotten