Trottens betraktelser

Cyniskt raljerande och surt gnällande om aktuella ämnen

Min bilder
Namn:
Plats: Lidköping, Skaraborg, Sweden

lördag, december 30, 2006

Hänga gubbe


Jag hade inte tänkt att skriva något mer i bloggen innan året är slut. Men jag kände att jag skulle kommentera nyheten att Iraks gamla diktator Saddam Hussein inte kommer att få se det nya året. Ptjaa... han var ju tveklöst ett jävla as, och han förtjänade det absolut. Men frågan är om inte amerikanerna tvärtom har förvärrat situationen genom att göra honom till martyr.
Jag satt och kollade på Al Jazeera English förrut, och dom diskuterade hur det kommer att påverka situationen där nere och dom var mycket noga med att påpeka att det var amerikanarna som skapade Saddam Hussein och att utan amerikanskt stöd så hade han absolut aldrig kommit till makten eller ens kunnat sitta där så länge. Man får ju inte glömma att George Bush d.ä. hade ett nära samarbete med Irak och stödde dom i kriget mot Iran. Låter ganska logiskt att det nu är jänkarna som tar ansvaret att avliva sin gamla knähund...
//Trotten